>"/>

הכיתה כסביבה מאפשרת

הכיתה כסביבה מאפשרת למידה והתפתחות

צעד ראשון להצלחה טמון בהחלטה לחולל שינוי...

הכיתה כסביבה מאפשרת למידה והתפתחות 
(באישור תוכניות חינוכיות 5563) 

תקציר:
התוכנית המוצעת: "הכיתה כסביבה מאפשרת למידה והתפתחות", מיועדת לקידום ושיפור הסביבה החברתית והלימודית הכיתתית והבית ספרית. התוכנית מיועדת לצוות המורים בבית הספר, המעוניינים להפוך את הכיתה למנוף אישי/קבוצתי-חברתי, המקדם התפתחות מתוך קבלה והכלה ומאפשר למידה מיטבית עבור כל תלמיד תוך יצירת שינוי באקלים החברתי.
רציונל התוכנית:
קהילה חינוכית בה חבריה (צוות בית הספר, התלמידים וההורים) יוצרים אקלים מקבל, תומך ומכיל, הנותן מענה לקשיים האישיים, מאפשר מימוש הכישורים האישיים, זו קהילה מעצימה, יוצרת תחושת שייכות, מקדמת ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות ממנה תצמחנה חברויות משמעותיות, מוטיבציה ללמוד ולהצליח.
מטרות התוכנית: 
מתמקדות במתן מענה מותאם לשילוב לימודי, רגשי, חברתי והתנהגותי מיטבי של הלומדים המתקשים בחינוך הרגיל. 
קידום אקלים כיתתי מקבל, תומך ומכיל להעצמת הלמידה והתפתחות אישית, העצמת היכולות והחוזקות האישיים.
חינוך חברתי – קידום הקבלה וההכלה של האחר, פיתוח מיומנויות תקשורת מקרבת לשילוב תלמידים מאתגרים.
פיתוח וטיפוח מיומנויות וכישורים המשפרים השתלבות חברתיים ולימודיים בדרך יצירתית.
הקניית כלים לוויסות רגשי, תחושתי, והתנהגותי המסייעים לשיפור התנהגותי ויצירת קשרים חברתיים.  
גישות ושיטות:
משתתפי התוכנית יחוו ויקבלו כלים שימושיים וחדשניים מעולם האימון coaching,הפסיכולוגיה החיובית , דמיון מודרךN.L.P , מוח אחד, הגישה הנוירו התפתחותית תפקודית, תנועה קצב ומוזיקה (בשיטת רוני גרדינר), מיינדפולנס, ביו פידבק ועוד במטרה לחזק תלמידים בעלי קשיים לימודיים, רגשיים, חברתיים והתנהגותיים.
אופני הפעולה:
התוכנית המוצעת נועדה לאפשר לצוות בית הספר לתת מענים מותאמים בתחומים: הלימודיים, הרגשיים, החברתיים וההתנהגותיים תוך פיתוח ערכים ואני מאמין, ידע ומיומנויות מקדמות, ולהטמעתם בדרכי הוראה/למידה
• התוכנית מותאמת לצוות החינוכי בבית הספר - כל מפגש עוסק בהרחבת ההבנה והעמקת הידע האישי והקבוצתי בתחום ממוקד, במתן כלים יישומיים תוך כדי תרגול במהלך המפגש, כלים אלו יוכל המורה לממש בכיתה מיד לאחר ההקניה.
מפגשים ייעודיים ומותאמים למורים - דו גילית – בישיבות הצוותים, כל מפגש עוסק בהעלאת קשיים והתאמת דרכי פתרון להעמקה בכלים היישומיים כך שהמורה יוכל לממש בכיתה מיד לאחר ההקניה בהתאמה לגילאים השונים.
• ליווי אישי למורה על מנת לתת מענה מותאם לצרכי התלמידים המתקשים בכיתתו (בתיאום עם מנהלת בית הספר).
הנושאים:
פיתוח מנהיגות של המורה מתוך תחושת שליחות מטפח ומאפשר התפתחות.
1. בניית סביבה חינוכית המאפשרת הכלה וקידום של תלמידים מתקשים
זיהוי הערכים המובילים את המורה והצוות ויישומם בחיי היום יום של הכיתה ובית הספר.
בניית תוכנית פעולה, ליצירת קהילה שיתופית, מגובשת, יוזמת ופעילה בעלת אחריות ומחויבת לתהליך.
הגברת המודעות לשונות והקניית כלים ליצירת סביבה חינוכית מותאמת לצרכיהם הייחודיים, שייתנו מענה מותאם.
דרכים לפיתוח תקשורת פתוחה ומכילה לדעות שונות תוך יצירת מרחב בטוח לביטוי אישי.

2. הקניית ידע על קשיי למידה ותפקוד ומתן כלים לקידום כל תלמיד בהתאמה אישית.
הבנת הצרכים והקניית ידע וכלים חדשניים לוויסות ריגשי, תחושתי, התנהגותי לצורך למידה מיטבית, והשתלבות חברתית.
הקניית כלים לשיפור הקשב התחושתי ועידוד פיתוח אסטרטגיות לפתרון קונפליקטים.
איתור החוזקות בכל אחד מהתלמידים, מתוך אמונה שבכל אחד טמונים כישורים וחוזקות, העצמתם תוביל לשיפור הדימוי והביטחון העצמי והתקדמות לימודית. 
פיתוח החשיבה התוצאתית של המורה, ובניית הדרך והאמצעים להשגתה בשיתוף התלמידים.

מדדי הצלחה: 
מדדי ההצלחה ייקבעו בשיתוף עם צוות המורים בתחילת התהליך ובסיומו, כמודל לעבודה עם תלמידים.

סיפורי הצלחה 


על מרכז "לעוף רחוק" בבאר שבע

"לעוף רחוק" הוא מרכז טיפולי ייחודי הממוקם בעיר העתיקה בבאר שבע, ומתמחה בטיפול בבעיות רגשיות, התנהגותיות, בריאותיות, ובכל קושי העומד בדרכנו, בכל גיל, בהתמודדות עם אתגרי החיים.
כל הטיפולים במרכז הם טבעיים וללא תרופות, ומבוססים על איתור מקור הבעיה ושינוי דפוסי חשיבה והתנהגות המקשים על יצירת מציאות חיים מיטבית, עד ליצירת השינוי המיוחל.

מעוניינים לשמוע עוד על הכיתה כסביבה מאפשרת למידה והתפתחות?

לתיאום פגישת יעוץ התקשרו 051-505-0026
או השאירו פרטים ונחזור אליכם.

Contact Us

Share by: