תכניות הכלה - הכיתה כסביבה מאפשרת למידה והתפתחות

צעד ראשון להצלחה טמון בהחלטה לחולל שינוי...

הכיתה כסביבה מאפשרת למידה והתפתחות
(תוכנית מאושרת ע"י האגף לתוכניות חינוכיות של משרד החינוך. מספר אישור 5563)

תקציר:
התוכנית המוצעת: "הכיתה כסביבה מאפשרת למידה והתפתחות", מיועדת לקידום ושיפור הסביבה החברתית והלימודית הכיתתית והבית ספרית. התוכנית מיועדת לצוות המורים בבית הספר, המעוניינים להפוך את הכיתה למנוף אישי/קבוצתי-חברתי, המקדם התפתחות מתוך קבלה והכלה ומאפשר למידה מיטבית עבור כל תלמיד תוך יצירת שינוי באקלים החברתי.

רציונל התוכנית:
קהילה חינוכית בה חבריה (צוות בית הספר, התלמידים וההורים) יוצרים אקלים מקבל, תומך ומכיל, הנותן מענה לקשיים האישיים, מאפשר מימוש הכישורים האישיים, זו קהילה מעצימה, יוצרת תחושת שייכות, מקדמת ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות ממנה תצמחנה חברויות משמעותיות, מוטיבציה ללמוד ולהצליח.

מטרות התוכנית:
מטרות התוכנית המוצעת מתמקדות במתן מענה מותאם לשילוב לימודי, רגשי, חברתי והתנהגותי מיטבי של הלומדים המתקשים בחינוך הרגיל. קידום אקלים כיתתי מקבל, תומך ומכיל להעצמת הלמידה והתפתחות אישית, העצמת היכולות והחוזקות האישיים. חינוך חברתי – קידום הקבלה וההכלה של האחר, פיתוח מיומנויות תקשורת מקרבת לשילוב תלמידים מאתגרים. פיתוח וטיפוח מיומנויות וכישורים המשפרים השתלבות חברתיים ולימודיים בדרך יצירתית. הקניית כלים לוויסות רגשי, תחושתי, והתנהגותי המסייעים לשיפור התנהגותי ויצירת קשרים חברתיים.

גישות ושיטות:
משתתפי התוכנית יחוו ויקבלו כלים שימושיים וחדשניים מעולם האימון coaching,הפסיכולוגיה החיובית , דמיון מודרךN.L.P , מוח אחד, הגישה הנוירו התפתחותית תפקודית, תנועה קצב ומוזיקה (בשיטת רוני גרדינר), ביו פידבק ועוד במטרה לחזק תלמידים בעלי קשיים לימודיים, רגשיים, חברתיים והתנהגותיים.

אופני הפעולה:
התוכנית המוצעת נועדה לאפשר לצוות בית הספר לתת מענים מותאמים בתחומים: הלימודיים, הרגשיים, החברתיים וההתנהגותיים תוך פיתוח ערכים ואני מאמין, ידע ומיומנויות מקדמות, ולהטמעתם בדרכי הוראה/למידה.
• התוכנית מותאמת לצוות החינוכי בבית הספר - כל מפגש עוסק בהרחבת ההבנה והעמקת הידע האישי והקבוצתי בתחום ממוקד, במתן כלים יישומיים תוך כדי תרגול במהלך המפגש, כלים אלו יוכל המורה לממש בכיתה מיד לאחר ההקניה.
• מפגשים ייעודיים ומותאמים למורים - דו גילית – בישיבות הצוותים, כל מפגש עוסק בהעלאת קשיים והתאמת דרכי פתרון להעמקה בכלים היישומיים כך שהמורה יוכל לממש בכיתה מיד לאחר ההקניה בהתאמה לגילאים השונים.
• ליווי אישי למורה על מנת לתת מענה מותאם לצרכי התלמידים המתקשים בכיתתו (בתיאום עם מנהלת בית הספר).

הנושאים: פיתוח מנהיגות של מורה מתוך תחושת שליחות מטפח ומאפשר התפתחות.
• בניית סביבה חינוכית המאפשרת הכלה וקידום של תלמידים מתקשים זיהוי הערכים המובילים את המורה והצוות ויישומם בחיי היום יום של הכיתה ובית הספר. בניית תוכנית פעולה, ליצירת קהילה שיתופית, מגובשת, יוזמת ופעילה בעלת אחריות ומחויבת לתהליך. הגברת המודעות לשונות והקניית כלים ליצירת סביבה חינוכית מותאמת לצרכיהם הייחודיים, שייתנו מענה מותאם. דרכים לפיתוח תקשורת פתוחה ומכילה לדעות שונות תוך יצירת מרחב בטוח לביטוי אישי.
• הקניית ידע על קשיי למידה ותפקוד ומתן כלים לקידום כל תלמיד בהתאמה אישית. הבנת הצרכים והקניית ידע וכלים חדשניים לוויסות ריגשי, תחושתי, התנהגותי לצורך למידה מיטבית, והשתלבות חברתית. הקניית כלים לשיפור הקשב התחושתי ועידוד פיתוח אסטרטגיות לפתרון קונפליקטים. איתור החוזקות בכל אחד מהתלמידים, מתוך אמונה שבכל אחד טמונים כישורים וחוזקות, העצמתם תוביל לשיפור הדימוי והביטחון העצמי והתקדמות לימודית. פיתוח החשיבה התוצאתית של המורה, ובניית הדרך והאמצעים להשגתה בשיתוף התלמידים.

מדדי הצלחה: מדדי ההצלחה ייקבעו בשיתוף עם צוות המורים בתחילת התהליך ובסיומו, כמודל לעבודה עם תלמידים.

המפגשים ינוהלו על ידי שתי מנחות:

נעמי לאלזר – מייסדת ומנהלת המרכז "לעוף רחוק" המרכז לשיפור כישורים בבאר שבע. בעלת תואר שני בחינוך, תוכניות לימודים, מוקד מולטימדיה מטעם אוניברסיטת בן גוריון בנגב. במהלך 30 שנה, חינכתי בחינוך הפורמאלית מכיתות א-ו, ונכללתי בצוות המוביל במשך שנים רבות, הדרכתי והכשרתי סטודנטים להוראה במכללת קיי. בעלת ניסיון בתכנון ויישום תוכניות קצרות וארוכות טווח להשגת מטרות ויעדים. מתמחה בטיפול פרטני ובהנחיה קבוצתית בתחומים: רגשיים, חברתיים, התנהגותיים ולימודיים בשילוב שיטות משלימות, ייחודיות ומותאמות.

זיוה אבנרי - בוגרת קורס מאמנים למנהיגות אישית ומצוינות -אוניברסיטת בר –אילן, מאמנת אישית וקבוצתית משנת 2006 להעצמה ופיתוח מנהיגות. ניסיון בעבודה עם אוכלוסיות מגוונות בתחומי העצמה, פיתוח מנהיגות, פיתוח מיומנויות וכישורים בין אישיים. ניסיון בפיתוח מתודולוגיות הדרכה והנחיה: כתיבת תוכניות בתחום החינוך המשלים וכישורי חשיבה, פיתוח סדנאות העצמה למבוגרים. ניסיון בהכשרת מאמנים כסופר וויזר אחד על אחד. מאמנת חשיבה בחברת "אשכולות חשיבה "- עבודה עם ילדים מאותגרי קשב וריכוז וקשיי למידה מנחה למידה באמצעות משחקים ולימוד מודלי חשיבה לפיענוח טקסטים ופתרון תרגילים בחשבון (עברתי הכשרה ייעודית על ידי החברה) בזכות השיטה ילדים רבים שהתקשו מצאו את הדרך ללמידה חווייתית של קריאה כתיבה ופיתוח חשיבה מתמטית.

תוכנית מאושרת ע"י האגף לתוכניות חינוכיות של משרד החינוך. מספר אישור 5563

בכבוד רב,
בתקווה לשיתוף פעולה פורה
נעמי לאלזר - מנהלת מרכז "לעוף רחוק"
זיוה אבנרי - אימון לצמיחה פיתוח יכולות להצלחה.
נשמח לענות על כל שאלה נוספת שתעלה..

הצעד הראשון בדרך לחיים שתמיד רציתם

אם אתם מרגישים שמשהו עוצר אתכם, מפריע לכם להגשים את החלומות ולממש את הפוטנציאל הטמון בכם – אנחנו כאן כדי להראות לכם שהחיים יכולים להשתנות לחלוטין.

כל מפגש במרכז מתבצע בדרך המתאימה לכם ביותר, מתוך הקשבה, הבנה, גיבוש ההדרכה המתאימה בתהליך עמוק ואפקטיבי, וללא צורך בתרופות. במקרים רבים אנחנו עובדים בתיאום עם מערכת הבריאות הקונבנציונלית, בשיתוף פעולה המספק מענה כולל.

מרכז "לעוף רחוק" הוקם על ידי נעמי לאלזר, אשת חינוך בעלת ניסיון של עשרות שנים. נעמי הקדישה את חייה המקצועיים לאיתור דרכים חדשות ולא שגרתיות לסייע לתלמידים ללמוד, להצטיין, לשפר את הדימוי העצמי, לגרום להם להאמין בעצמם ולהגשים את חלומותיהם. מתוך רצון זה, ומתוך ההבנה כי כל אחד מאיתנו זקוק לעתים לעזרה ולהכוונה – נולד מרכז "לעוף רחוק". 
ההצלחה תלויה בכם, ואנו נעזור לכם למצוא את הדרך האפקטיבית להגיע אליה.
בואו לעשות את השינוי, ליצור מציאות מיטבית ולעוף רחוק. 

רוצה להתייעץ? השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזרו אליך בהקדם!

Contact Us