איתור מקור הבעיה ומתן כלים מותאמים להתמודדות
א. בן ה- 5 בגן חובה. הגיע העקבות התנהגויות בלתי מווסתות. התפרצויות וחוסר וחוסר הקשבה הן בבית הספר ובן בבית.
לאחר מפגש עם ההורים וקבלת מידע מבית הספר, נערך אבחון מקיף. במהלך האבחון ניכר שא. איננו מצליח לווסת ולארגן את התנועות, איננו מצליח לשלוט בגופו וניכר שהגוף משתלט עליו.
לא הצליח לעקוב אחר הנחיה - והתנועות ניראו מפוזרות. ניכר חוסר איזון תחושתי ניכר: חסך בתחושה העמוקה, (שרירים, גידים ומפרקים), התקשה במעקבי עיניים, רגישות טקטילית רבה, רגישות שמיעתית, ועוד
העבודה עם א. הייתה רב מערכתית - חשוב היה לאזן אותו תחושתית על מנת שנוכל להתקדם. ערכנו סדר עדיפויות (מה קודם למה), והקדמנו צעד אחר לצעד.
במפגשים עם ההורים הם קיבלו הנחיות כדי לשפר את ההתנהלות בבית לעודד אותו בדרך וליצור את הסביבה השקטה, המקבלת והמכילה.
אט אט ניכר השיפור של א. וההצלחות התחילו לעלות על פני השטח.
בכיתה ג' עבר בהצלחה את מבחן המחוננים. כשסיפר לי על כך. אמרתי: "תמיד ידעתי ואמרתי לך שאתה מאד חכם. תשובתו הייתה: "עכשיו כולם יודעים".
איתור מקור הבעיה ומתן כלים מותאמים להתמודדות
"באחד הבקרים מתקשרת אלי אמה של י' בהתרגשות רבה ומשתפת אותי שהיא החלה ליישם את ההצעה עליה סיכמנו – כאשר י' בוכה כדרך לקבל את מבוקשה על האם להתעלם מהבכי ולדבר איתה ברגיעה, אחת לכמה דקות ולומר לה שהיא כאן עבורה ושהיא תוכל להקשיב לה כאשר היא תירגע ותפסיק לבכות.
האם הנחתה את כל בני המשפחה כולל הסבים איך לנהוג עם י' ברגע שהיא מתחילה לבכות.
בשמחה רבה, האם מספרת שאם בעבר הבכי של י' היה נמשך במשך שעה ואף יותר לאחר שהיא אחלה את התהליך שהדרכתי, הבכי נפסק לאחר 10 דק' ואף פחות ובנוסף י' מסוגלת לומר מה מפריע לה ברגע שהיא נרגעת.
השינוי שי' עשתה הינו חלק מתהליך, אך בחלקו הגדול בזכות האם שלקחה בשתי ידיים את ההצעה שנתתי לה ויישמה אותה במלואה ואף הרחיקה לכת והנחתה את כל בני המשפחה.
כך ששיתוף פעולה ועבודת צוות של כל האנשים שסובבים את י' לימד אותה שהדרך הטובה ביותר כדי שיבינו אתה ויתנו לה מענה הוא בדיבור ולא בבכי.
אני כל כך גאה בך י' וגם באמך, ישר כוח!" (יסמין אורבך)