איתור מקור הבעיה ומתן כלים להתמודדות
א' בת העשר הגיעה למרכז "לעוף רחוק" כשהיא סובלת מחרדות מזה זמן רב. א' מתגוררת באזור עימות, ובעקבות האזעקות והעובדה כי אין בביתה ממ"ד – סבלה מחרדה שהתפתחה לסירוב להישאר לבד בבית ולו לכמה רגעים, או לחזור הביתה מבית הספר לבדה, גם בתקופות שקטות. היא סירבה לצאת לטיולים של בית הספר ולפעילויות שונות אשר התקיימו מחוץ לאזור שבו חשה סוג מסוים של ביטחון, בדרך כלל בצמוד להוריה.
בעקבות החרדה ממנה סבלה, בכל יום הלכה א' לחברה או לסבתה לאחר הלימודים, שם המתינה להוריה עד שיחזרו מהעבודה. החרדות השפיעו לא רק על תחושתה הכללית אלא גם על ההישגים הלימודיים של א', למרות היותה ילדה בעלת ידע נרחב וכישורים רבים.
העבודה עם א' התבצעה במספר דרכים:
· אימון ממוקד לטיפול בכישורים פיזיים, הקניית אסטרטגיות לשיפור הלמידה
המשפרים את יכולות הלמידה
· איזון תחושתי, לטיפול ברגישות שמיעתית וטקטילית, ובעיות שיווי משקל מהן סבלה
· שימוש בטכניקות מעולם ה-NLP ושיטת "מוח אחד" להתמודדות עם פחד וחרדה
לאחר תקופה רציפה של מפגשים, הצליחה א' לחזור הביתה בכוחות עצמה ולהישאר לבדה, ואף השגיחה על אחותה הקטנה למשך פרק זמן מוגבל. לקראת סיום המפגשים, א' חוותה תקופה נוספת של אזעקות, איתה התמודדה בהצלחה בעקבות תחושת ההגנה הגוברת שפיתחה. היא החלה לצאת בשמחה לטיולים ולפעילויות של בית הספר, וההישגים הלימודיים שלה השתפרו באופן מעורר התפעלות.